perjantai 7. toukokuuta 2010

Reseptit talteen!





Mulla on tapana napata lehdistä (mm pirkka, me, meidän perhe..) hyvältä kuulostavat/näyttävät reseptit irti lehdestä. Irtonaisia reseptejä/lehtien sivuja on sitten lojunut kaapissa. SannaMarian blogissa näin kuinka kivasti reseptit oli laitettu leikekirjaan. Siellä ne säilyisi kauniisti ja olisi yksissä kansissa.

Innostuin ajatuksesta ja heti samaisena iltana ryhdyin hommaan. Etsin irtosivut, leikkasin ja liimasin.

Tänään tein poikien kanssa, tytön nukkuessa, kirjasestani kaura-rusinakeksejä. Ohje on Pirkka-lehdestä. Tein niitä nyt ensimmäistä kertaa.

Piti ostaa muutama uusi lehti kun halvalla sai.. ;)

5 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää! Mulla ois kanssa valtava kasa valmiiksi leikattuja reseptejä kaapin pohjalla. Kunpa vain saisinkin otettua itseäni niskasta kiinni ja liimaisin ne kirjaseen. Ehkä nyt minäkin innostun! :)

    VastaaPoista
  2. Juuri noin minäkin yritän tehdä. Silti niitä irtopapereita lojuu siellä täällä. :) Olen aikoinaan kerännyt niin ison pinon ohjeita, että nykyään koitan tarkkaan miettiä, että tulenko koskaan tekemään kyseistä ruokaa/leipomusta. Koitan saada ensin testattua ohjetta, ennen kuin arkistoin sen huolella. Mutta silti niitä irtopapereita kertyy. :)

    Mä ostin kanssa Kotivinkin kun halvalla sai...

    VastaaPoista
  3. Anniina, Ehkä tää innostus leviää! aika nopeasti se oli tehty illalla samalla kun katseli telkkaria. ja kivaa oli :)

    Nzqu, mä oon yrittänyt nyt samaa. eli siis mietin tarkkaan ennenkuin nappaan reseptin. ennen otin melkein kaikki ja eihän niitä tule tehtyä kuin loppujen lopuksi aika pientä osaa.. TYkkäsin tosta kotivinkistä, luin sen eilen illalla sängyssä. Paljon mielenkiintoisia juttuja ja ideoita. :) ja taas tuli revittyä sivuja talteen.. ;D

    VastaaPoista
  4. Hyvä idea! Täytyypä pistää to do -listalle!

    VastaaPoista
  5. kissaemo, joo, ehdottomasti :))

    VastaaPoista